Monday, 21 November 2016

Ubat Gastrik Shaklee Mujarab




Bila masuk bulan puasa je..ramaila yang baru sedar ada gastrik..selama 11 bulan hidup sihat sejahtera tetiba sebulan ada gastrik..tak baik menipu tau,,tuhan tahu..sakit gastrik sakit,kalau betul-betul kena camana??

Enam (6) antara tanda-tanda gastrik..Anda tergolong dalam tanda-tanda ni tak?

  1. Sakit perut pada bahagian atas perut atau abdomen.
  2. Rasa perut berangin,senak dan pedih yang amat sangat.
  3. Hilang selera makan. Tengok makana bukan rasa sedap tapi rasa sakit..betul kan?
  4. Berat badan makin berkurang..siapa yang diet tu kena beringat.jangan sampai tak makan..
  5. Sendawa berulang kali/ badan berangin
  6. Perut kembung.


Macamana nak mengelak dari terkena gastrik :

  1. Jangan biarkan perut kosong. Perut kosong boleh mengakibatkan gas terkumpul di dalamnya.
  2. Hindari dari makanan ringan seperti jeruk, maggi, dan lain2.
  3. Elakkan meminum air berkarbonat dan alkohol.
  4. Kalau boleh kurangkan makan makanan pedas dan bercuka
  5. Amalkan minum susu kerana susu bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang terkumpul dalam perut.
Shaklee boleh tolong tak??

Ehh..ehh.. mestila boleh..tapi kena amalkan secara konsisten. Kena jaga pemakanan dan kesihatan. Air masak jangan lupa minum. Makan supplement kena minum banyak air tau..baru dapat kesan optimum..

Ini antara yang biasa disarankan oleh SID :
 




Jom kita tengok khasiat satu persatu :

Mampu menahan perut dari rasa lapar. Kalau anda jenis yang suka kerja sampai lupa makan..ESP adalah teman setia anda. Dia mampu membekalkan anda tenaga berpanjangan. Perut pun tak terganggu walaupun sibuk.Ini kerana sifatnya yang beralkali mampu meneutralkan perut anda.

Ostematrix pun bersifat alkali. Perut akan bebas dari asid yang boleh memedihkan dan melukakan dinding perut.

Semua tahu fungsi halia kan. Membebaskan angin ysng terkumpul dalam badan Memberikan rasa nyaman kepada perut.

Anda boleh juga tambahkan :

B-complex bertindak sebagai ubat penenang dan menghilangkan stress anda ketika sakit. 

Sifat semulajadinya yang beralkali membantu meneutralkan keasidan dan mengurangkan keradangan. Baik untuk perubahan patologi dalam usus dan perut dengan memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.





Untuk sebarang pertanyaan dan info lanjut, boleh hubungi saya ; 
Pengedar Sah Shaklee Taman Equine

eliana | SID : 957593
Wasapp 0192595246
fb : eliana mohd latif
fb page : Suka Mybisnes

COD : Sri Kembangan, Taman Equine dan Putrajaya (Alamanda)


2 comments: